Imatge capçalera: 

Robòtica al Tarradell

Des de l'assignatura de Tecnologia de 4t d'ESO estem fent un projecte de robòtica amb la col·laboració d'una entitat del barri, el TEB.

Partint de la idea de que l’experimentació és la base del coneixement i de que és necessari equivocar-se per a aprendre, l’activitat es centra sobretot en la pràctica. A partir d’unes primeres indicacions, es proposa la construcció col·lectiva d’un robot. els/les alumnes han de fer ús de la lògica, la concepció espacial, la destresa manual, la creativitat, la precisió i una llarga llista d’habilitats, per resoldre els problemes que es van plantejant. El treball en equip suma per una banda els coneixements i les capacitats que permetran superar les dificultats per assolir els objectius proposats. Però per l’altra, fa necessari organitzar-se adoptant diferents rols i consensuant tot allò que es fa per poder avançar.

Utilitzem Arduino com a plataforma oberta per la construcció de prototips. S’ha de crear circuits electrònics i programar.

Aquest projecte de robòtica educativa, és un mitjà d’aprenentatge que de manera molt pràctica i divertida permet reforçar diferents àrees del coneixement i desenvolupar un gran nombre de competències.

Comparteix