Imatge capçalera: 

Projecte de lectura

Tot l’alumnat del Centre ( ESO, Batxillerat i C. Formatius) té inclós en el seu horari lectiu mitja hora diària de lectura. Depenent del nivel educatiu, aquesta mitja hora és gestionada i dinamitzada de manera diferent. El temps durant aquesta franja ha d’estar exclusivament dedicat a llegir o a una activitat relacionada amb la lectura.

L'activitat desenvolupada per l'alumnat en aquesta mitja hora de lectura varia en funció del nivell:

A 1r ESO hem lligat aquest projecte al projecte “Padrins de Lectura” en col·laboració amb l'alumnat de 2n del Cicle Superior d'Integració Social. Tres vegades a la setmana, els alumnes de 1r ESO es reparteixen en petits grups i llegeixen amb els seus “padrins” en diferents racons del centre. Els altres dos dies llegeixen a classe llibres d'una petita biblioteca que tenen a la seva classe. 

A 2n ESO llegeixen llibres de la seva biblioteca d'aula i periòdicament organitzem la lectura del mateix títol en funció dels lots disponibles a la Biblioteca infantil i juvenil de Sant Pau amb la qual tenim una relació molt estreta. En funció de l'oferta del centre de recursos, participen de clubs de lectura (clàssics al còmic, per exemple, els darrers cursos) 

A 3r, 4t Els alumnes ja tenen un gust concret per aquelles obres que volen llegir  La nostra coordinadora de lectura recull les demandes per tutories, va a comprar els llibres amb alguns alumnes i després es presenten les novetats a les classes  .També participen de clubs de lectura: autors a les aules, BCNegra , on a més de llegir tenen la possibilita de comentar amb l’autor de l’obra.

 A Batxillerat  aprofitem per fer la lectura comentada d’aquelles obres obligàtories de català, castellà i anglès d’aquest nivel educatiu.

A Cicles Formatius llegeixen en funció de la decisió del professorat o fan lectura lliure. En general, i això serveix per a tots els cursos, estem molt atents a diferents possibilitats la nostra fita és aconseguir àvids lectors i busquem les estratègies necessàries per aconseguir-ho.

Les famílies coneixen el projecte i els tutors individuals dels alumnes, a les entrevistes personals que realitzen amb elles, els informen de com esta funcionant la lectura amb els seus fills i filles. Actualment, és un dels projectes protagonistes del centre i la nostra intenció és , malgrat les dificultats que moltes vegades es presenten, continuar-lo. Passejar durant la mitja hora de lectura pels passadissos i veure el silenci i la pau que es respira  amb els alumnes (i els seus professors) llegint és un espectacle que ens motiva a continuar.
 

També tenim un blog dedicat a la lectura i els llibres:

http://libertarradell.blogspot.com.es

 

Per qualsevol qüestió relacionada amb el tema us podeu adreçar a :
 

libertarradell@instarradell.cat

 

 

En aquest video podeu trobar el sentit de moltes paraules atorgat per part d'alumnes de 3er d'ESO.

 

Comparteix